Drukuj etykiety bezpośrednio z programu Ewidencja Majątku

Zastosowanie kodów kreskowych w inwentaryzacji środków trwałych

Koniec roku to nie tylko okres zamykania rozliczeń, ale także konieczność zrobienia inwentaryzacji. Wielu przedsiębiorcom remanent spędza sen z powiek – próba zlokalizowania środków trwałych, konieczność przeliczenia wszystkich towarów i pojawiające się przy tym błędy skutecznie utrudniają normalne funkcjonowanie firmy na przełomie roku. Jest jednak prosty sposób, dzięki któremu inwentaryzacja nie musi absorbować wszystkich pracowników i zabierać wielu dni pracy. Wystarczy do jej wykonania zastosować nowoczesną technikę.

Kody i czytniki

Mowa oczywiście o systemie znakowania środków trwałych kodami 1D i 2D. Specyfika ich działania jest podoba do kodów kreskowych, wykorzystywanych w sklepach, gdzie w kasach automatycznie sczytuje się z nich informacje o cenie i rodzaju towaru. Podobne zastosowanie kody mogą znaleźć w przedsiębiorstwach – wystarczy oznaczyć środki trwałe odpowiednimi etykietami z kodami. Systemy informatyczne wspierające inwentaryzację (np. system Ewidencja Majątku firmy Mercomp) pozwalają na dostosowanie wyglądu etykiet, ich formatu oraz zawartości do potrzeb przedsiębiorcy. Odczyt informacji odbywa się za pomocą przenośnych czytników (tzw. kolektorów) i zajmuje kilka sekund, a wszystkie niezbędne informacje wyświetlają się od razu na ekranie czytnika, bez konieczności żmudnego poszukiwania odpowiednich zapisów w księdze inwentarzowej. Wykorzystanie takiej technologii pozwala nie tylko łatwo zebrać informacje i zidentyfikować środki trwałe, ale oszczędza również czas potrzebny na przeprowadzenie inwentaryzacji. Do zalet tego typu rozwiązania należy również eliminacja przypadkowych błędów i pomyłek (kolektor nie myli się przy odczycie danych). To również niższe koszty administrowania danymi i lepsza możliwość kontrolowania stanu środków trwałych.

Automatyzacja w służbie przedsiębiorcy

Ogromną zaletą zastosowania kodów kreskowych w inwentaryzacji jest automatyzacja czynności. Zeskanowane z etykiet informacje trafiają do programu komputerowego, który generuje odpowiednie zestawienia i raporty, pozwalając na bieżąco śledzić zmiany i ułatwiając kontrolę składników majątku. Zapisane dane są przechowywane i archiwizowane, dzięki czemu zawsze można mieć do nich dostęp. Program umożliwia również wygenerowanie protokołu (ze spisu z natury) i łatwą analizę zebranych informacji.

Potrzebujesz więcej informacji, skontaktuj się z nami!

Zapraszamy do wypełnienia formularza kontaktowego lub telefonu do nas.

Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania i doradzimy.

Zacznij oszczędzać już teraz