Jak ograniczyć koszty inwentaryzacji w firmie?
Jak skutecznie ograniczyć koszty inwentaryzacji w firmie? Jak sprawnie wykonać inwentaryzację? Oszczędź do 85% czasu na inwentaryzacji dzięki Ewidencji Majątku Mercomp - zautomatyzuj i usprawnij proces! 🚀💼
Jak ograniczyć koszty inwentaryzacji w firmie?
Optymalizacja kosztów inwentaryzacji dzięki nowoczesnym narzędziom
Inwentaryzacja środków trwałych w firmie lub organizacji może zostać skutecznie wsparta przez odpowiednie narzędzia. Ograniczenie czasu oraz zasobów niezbędnych do jej przeprowadzenie przełoży się na wymierne oszczędności finansowe.
Automatyzacja i wsparcie inwentaryzacji dzięki systemowi Ewidencja Majątku Mercomp
Inwentaryzacja środków trwałych jest jednym z istotnych obszarów funkcjonowania systemu do ewidencji środków trwałych i wyposażenia. Pozwala łatwo i szybko pozyskać wiedzę o bieżącym stanie majątku. Automatyzuje zarówno sam spis z natury, jak i jego rozliczanie. Oszczędza czas i pozwala wyeliminować błędy powstałe podczas inwentaryzacji środków trwałych.
System Ewidencja Majątku Mercomp to program do ewidencji środków trwałych i wyposażenia, który wspiera różne scenariusze automatyzacji i metody inwentaryzacji. W ramach wdrożenia systemu oraz narzędzi podpowiadamy jak efektywnie dokonać znakowania składników i przeprowadzić inwentaryzację. Wykorzystujemy przy tym nasze wieloletnie doświadczenie przy podobnych projektach realizowane w firmach i instytucjach o różnych profilach. Zapewniamy wdrożenie, doradztwo oraz wszelkie niezbędne urządzenia czy materiały.
Zalety korzystania z systemu Ewidencja Majątku Mercomp: do 85% oszczędności czasu
Wykorzystanie systemu Ewidencja Majątku w procesie inwentaryzacji środków trwałych może przynieść nawet do 85% oszczędności czasu. Możliwe jest to dzięki odpowiednio przygotowanym algorytmom wspierającym oraz wykorzystaniu urządzeń mobilnych, kolektorów danych czy kodów kreskowych. Istnieją też metody do szybkiej inwentaryzacji majątku bez jego oznaczania.
Etykiety i inne metody znakowania majątku
Na potrzeby znakowania majątku proponujemy np. etykiety foliowe o wysokiej odporności z kodami 2D drukowane w technologii termo-transferowej przy pomocy taśmy żywicznej. Ich rozmiar może zostać dobrany według indywidualny potrzeb. Podobnie jak materiał, z którego etykiety będą wykonane. Istnieje możliwość wykorzystania też różnego typu zawieszek, tabliczek czy alternatywnych metod znakowania.
Wykorzystanie aplikacji mobilnych w procesie inwentaryzacji
Podczas spisu wykorzystywane są aplikacje mobilne dla platform Android i iOS. Pozwalają na realizację różnych scenariuszy spisu fizycznego. W każdej chwili mamy bieżący dostęp do aktualnego stanu inwentaryzacji w systemie wraz z pełną informację o tym kto i kiedy dany składnik zinwentaryzował.
Wsparcie procesu inwentaryzacji przez autoinwentaryzację pracowników
Wsparciem dla inwentaryzacji fizycznej jest autoinwentaryzacja pracowników. Umożliwia to w prosty i szybki sposób samodzielne zinwentaryzowanie składników przez osoby użytkujące. Bardzo dobrze się to sprawdza w czasach pracy zdalnej czy po prostu większej liczby osób. Taka autoinwentaryzacja może być z powodzeniem połączona z inwentaryzacją fizyczną.
Regularna inwentaryzacja majątku przekazanego kontrahentom
Jeżeli nasze składniki majątku zostały przekazane do naszych kontrahentów i mamy potrzebę regularnej ich inwentaryzacji czy potwierdzania, na pomoc przychodzi autoinwentaryzacja obiektów. Pozwala ona przez portal internetowy dokonać potwierdzeń składników przez naszych kontrahentów.
Automatyzacja rozliczenia inwentaryzacji i aktualizacja stanu ewidencji
Nasz program do ewidencji środków trwałych i wyposażenia posiada również wiele funkcji, które automatyzują nam samo rozliczanie inwentaryzacji oraz aktualizację stanu ewidencji. Pozwala to sprawnie rozliczyć wszelkie różnice i nanieść automatycznie wszystkie zmiany do ewidencji.
Kluczowe funkcje systemu Ewidencja Majątku Mercomp w rozliczaniu inwentaryzacji
System Ewidencja Majątku Mercomp w ramach rozliczania inwentaryzacji umożliwia m.in.:
- Automatyczne generowanie arkuszy spisowych wg różnych kryteriów zdefiniowanych na poziomie inwentaryzacji
- Możliwość wprowadzania dodatkowych uwag (zdefiniowana lista, inne dowolne uwagi)
- Automatyczne tworzenie zadań przy rozliczaniu inwentaryzacji, np. zmiana miejsca użytkowania, likwidacja, do serwisu [cel zebranie możliwie szerokiej wiedzy o aktualnym stanie majątku]
- Weryfikacja zadań oraz automatyczne tworzenie odpowiednich dokumentów, np. LT dla likwidowanych, OT dla nowo znalezionych, zmiana miejsca czy osoby
- Rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych (niedobory, nadwyżki) wraz z odpowiednimi wydrukami
- Automatyczne rozliczanie nadwyżek i niedoborów między arkuszami
- Inne wydruki wg specyficznych potrzeb klienta
Odpowiednie wykorzystanie dostępnych narzędzi i sprawdzonych praktyk pozwoli ograniczyć koszty inwentaryzacji w firmie nawet do 85%.
Skorzystaj z naszego systemu i odkryj zalety zautomatyzowanej inwentaryzacji
Nie czekaj! Zacznij korzystać z systemu Ewidencja Majątku Mercomp już dziś i przekonaj się sam, jak dużo czasu i zasobów można zaoszczędzić na inwentaryzacji. Dołącz do grona zadowolonych klientów, którzy już czerpią korzyści z naszego wsparcia.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy na darmową prezentację systemu Ewidencja Majątku Mercomp, podczas której przedstawimy wszystkie funkcje i korzyści płynące z jego stosowania. Kliknij poniżej, aby umówić się na prezentację.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami, a nasi eksperci pomogą wybrać najlepsze rozwiązanie dopasowane do potrzeb Twojej firmy. Razem zoptymalizujemy proces inwentaryzacji, aby osiągnąć jak największe oszczędności.